عکاسان معروف جهان درباره‌ی اینستاگرام چه می‌گویند قسمت 10
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

از وقتی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌ای متکی بر عکس آغاز شد , پرسش‌های مختلفی در مورد ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعداز آن‌که عکاسانی دارای اسم و رسم و حرفه‌ای هم با کارکرد‌هایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این راه , پرسش‌هایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناخته‌شده‌ که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در زمینه‌ی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . به‌دنبال , ابتدا پرسش‌هایی را بازدید می کنید که به طور مشترک برای این عکاسان پیامبر شده و بعد از آن , پاسخ‌های عکاسان را در‌این بخش و بخش‌های پیشین , سوای ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش نخستین و دوم و سوم ) قابل ذکر است پرسش‌ها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان نبی شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازه‌ی هنگامی فوق است . عکاسی 

 بادکنک آرایی

پرسش‌ها :

۱ . شاید حیث شمارا در خصوص اینستاگرام تحت عنوان رسانه‌‌ای برای به اشتراک‌گذاری عکس بدانیم؟

۲ . از نگرش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا می‌کند؟

۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک می‌گذارید؟

۴ . درخصوص اشخاصی که آوازه و هم‌چنین روش خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می نمایند چه نظری دارید؟

 عکاسی بارداری 

پیتر فانچ

اکانت کاربری : peterfunch

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۹/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک

 

پاسخ‌ها :

 

۱ . دیدن این که اینستاگرام چطور مصرف تصویر ما‌را به کلی دگرگون کرده‌ , شگفت انگیز است . چه بسا می‌توان این سؤال را مطرح کرد که آیا به درجه‌ی اشباع چهره یی رسیده‌ایم یا این که نه؟ اینجانب که این‌طور تامل نمی کنم . اینستاگرام صرفا یک کدام از چند رسانه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس است . این رسانه‌ها صفا و آسانی خویش را از دست داده‌اند و امروزه مملو‌از تبلیغات شده‌اند . براین اساس فکرمی‌کنم که آن روزهای طلایی اینستاگرام رو به پایان است , البته احتمالا این مورد در آتی تغییر‌و تحول نماید .

 

۲ . این رسانه فاصله‌ی در بین عکاس آماتور و حرفه‌ای را از در بین برده است . امروزه تمامی عکاس میباشند و از عکاسی به کار گیری مینمایند , پس حقیقتا اینکه خودتان را عکاس بنامید اهمیتی ندارد . آنچه دیدنی اعتنا است , چگونگی استعمال شما از عکاسی است ; داستانی که تعریف می کنید , اندیشه‌هایی که مبنی بر آن ها از عکاسی استعمال می کنید یا این که مفاهیم بنیادین آثارتان . ولی با این‌حال آیا این‌ها می باشند که عکاسی معاصر را تشکیل می‌دهند؟

 

۳ . درباره ی اینستاگرام خیلی سختگیر نیستم ; یعنی چیز‌هایی که پست میکنم , تمامی چیز اعم از خبررسانی , تصاویر دیرین و تصاویری که پیدا می کنم را دربرگیرنده میگردد . تا حد متعددی اینستاگرام برای اینجانب یک رسانه‌یِ دیگر است . احتمال دارد در شرایطی‌که بیشتر بر کار در صفحه‌ی اینستاگرامم متمرکز بودم , دنبال‌کنندگان بیشتری نیز داشتم و آن موقع از اینستاگرام گوناگون به کار گیری می کردم .

 

۴ . آیا آوازه لزوماً باعث تاثیرگذاری می‌شود؟ خیر واقعاً . کانال‌ها و شیوه های متفاوتی برای یک تصویر موجود هست تا زنده بماند , به اشتراک نهاده شود و مجدد ایجاد شود ; بدین ترتیب اعتقاد و باور اینکه تصاویر صرفا در یک رسانه لایک‌های متعددی اخذ می نمایند , در واقع یک نگرش کوته‌نظرانه در مورد رابطه چهره یی است . البته مطمئن هستم برای افرادی که فقط از اینستاگرام تحت عنوان رسانه به کارگیری می نمایند , میتواند از لحاظ اقتصادی , مدلی استوار باشد . برای خودش اقتصاد کلانی است…

ریچارد سندلر

اکانت کاربری : ohstop۱۹۴۶

تعداد دنبال‌کننده در اینستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر

میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک

 

پاسخ‌ها :

۱ . می پندارم که اینستاگرام به دلیل آسانی , یک رسانه‌ی خوب برای به اشتراک گذاشتن عکس است . انتقادی نیز که به اینستاگرام دارم این است که کاش این قابلیت را داشت که بتوان با چرخاندن موبایل به طور افقی , تصویر را نیز به طور تمام ورقه و افقی روئت کرد . 

 

 

منبع:

عکاسی





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: